Aangescherpt beleid.

Corona

Aangescherpt beleid.

Laatst bijgewerkt: 30 maart 2020

Het welzijn van onze medewerkers en onze cliënten gaat voor alles. Vanwege het feit dat het aantal coronapatiënten groeiende is en de piek daarin nog niet bereikt, hebben we ons beleid aangescherpt. In het hiernavolgende vind je de nieuwe maatregelen, waarbij we vanzelfsprekend ook alle richtlijnen van Rijksoverheid, RIVM en KNGF (Koninklijk Genootschap voor Fysiotherapie) volgen.

Urgente zorg

In de vestigingen De Rokade en Haren verlenen we uitsluitend urgente fysiotherapeutische zorg: zorg waarbij fysiek contact noodzakelijk is en die niet uitgesteld kan worden. Deze behandelingen worden uitgevoerd volgens een zeer streng hygiëneprotocol en met beperkte inzet van medewerkers. De praktijk is uitsluitend op afspraak toegankelijk.

Zorg op afstand

De meeste patiënten kunnen behandeld worden via e-health: telefonisch consult, videobellen en oefentherapie voor thuis.

Aanmelden voor fysiotherapie

Heb je fysiotherapie nodig? Dan kun je contact met ons opnemen via de gebruikelijke kanalen: telefonisch, per mail, via chat of via onze site. Vervolgens word je gebeld door een fysiotherapeut die je klachten in kaart brengt. Aan de hand daarvan kunnen we bepalen voor welke zorgmethode je in aanmerking komt: urgente zorg of zorg op afstand. In de meeste gevallen kan zorg op afstand verleend worden: via een telefonisch consult of videobellen en met oefenschema's voor thuis.

We zijn dagelijks telefonisch te bereiken

maandag t/m vrijdag

  • 8.00 - 17.00 uur

zaterdag en zondag

  • 9.00 - 10.00 uur
  • 16.00 - 17.00 uur

Veelgestelde vragen

Ik heb al een afspraak voor fysiotherapie staan. Wat moet ik doen?

  • Niets. Je wordt gebeld door een van onze fysiotherapeuten. Hij of zij kan bepalen voor welke zorgmethode je in aanmerking komt: urgente zorg of zorg op afstand.

Heb ik een verwijzing nodig?

  • Nee, om je bij ons aan te melden voor fysiotherapie, heb je geen verwijzing nodig. In bepaalde gevallen (zoals fysiotherapie aan huis) is dit wel verplicht, maar dat regelen wij voor je. Wij nemen dan contact op met je huisarts of medisch specialist. Je hoeft dus niet zelf je huisarts te bellen!

Ik kom in aanmerking voor urgente zorg. Wat betekent dit voor mij?

  • Je komt op afspraak in de praktijk om je fysiek te laten behandelen. Bij binnenkomst vragen we je om eerst je handen te desinfecteren. Vervolgens stellen we je een aantal vragen over je gezondheid en nemen we je temperatuur op. Als je milde verkoudheidsklachten of verhoging hebt, moeten we je vanuit veiligheidsoogpunt helaas weer naar huis sturen.
  • Patiënten die niet in staat zijn om naar de praktijk te komen, worden aan huis behandeld. Ook bij fysiotherapie aan huis hanteren we strenge veiligheidsprotocollen.
  • De kosten voor fysiotherapie worden vergoed vanuit een aanvullende zorgverzekering. Weet je niet hoe je precies verzekerd bent of waar je recht op hebt? Wij hebben contracten met alle zorgverzekeraars en kunnen, met jouw toestemming, je polis inzien en je voorzien van informatie en advies.

Ik krijg zorg op afstand. Wat betekent dit voor mij?

  • Tijdens het eerste telefoongesprek met de fysiotherapeut bespreek je samen de mogelijkheden, zoals een telefonisch consult of videobellen. Waar mogelijk kun je je voorkeur aangeven. Nadat er een diagnose gesteld is en een behandelplan is gemaakt, krijg je een programma voor oefentherapie. Wij werken met Physitrack; een app waarin de fysiotherapeut je persoonlijke oefenprogramma, inclusief instructiefilmpjes, plaatst en je vorderingen kan monitoren. Patiënten die liever niet met een app willen werken, ontvangen hun oefeningen per mail of per post.
  • De kosten voor fysiotherapie op afstand (e-health) worden vergoed vanuit een aanvullende zorgverzekering. Weet je niet hoe je precies verzekerd bent of waar je recht op hebt? Wij hebben contracten met alle zorgverzekeraars en kunnen, met jouw toestemming, je polis inzien en je voorzien van informatie en advies.

Welke maatregelen hebben jullie getroffen?

  • We houden ons aan de wet- en regelgeving en aan alle protocollen en richtlijnen van Rijksoverheid, RIVM en KNGF.
  • Daarnaast gebruiken we gezond verstand: we willen zo weinig mogelijk mensen in onze vestigingen aanwezig te laten zijn. Daarom werken we vrijwel allemaal vanuit huis. Een klein, vast groepje fysiotherapeuten verzorgt urgente zorg.
  • Alle sport- en fitnessactiviteiten, de testen bij de sectie Wetenschap en de massages zijn tot nader bericht komen te vervallen. Ook het wekelijkse inloopspreekuur is tijdelijk geannuleerd.
  • MCZ Europapark en MCZ Het Omnium zijn in elk geval tot en met 6 april gesloten. Onze vestigingen De Rokade en Haren zijn geopend voor urgente zorg, echter uitsluitend op afspraak toegankelijk.
  • De extra hygiënemaatregelen blijven onverminderd van kracht. Zo desinfecteren we de behandelkamers na elk gebruik grondig en dragen we monddoekjes, beschermende brillen en handschoenen.

Klantenservice

Onze medewerkers van de afdeling Klantenservice hebben het erg druk vanwege de veranderde situatie. Het kan daarom voorkomen dat onze reactietijd langer is dan gebruikelijk. Wij vragen je begrip en bieden onze oprechte excuses aan voor het eventueel ontstane ongemak. We doen ons uiterste best om iedereen zo spoedig mogelijk te woord te staan en van een passende reactie te voorzien.

Hygiëne

Blijf op jezelf en op anderen passen. En blijf de hygiënerichtlijnen opvolgen; ze zijn van levensbelang.

  • Was regelmatig je handen
  • Hoest en nies in je elleboog
  • Gebruik papieren zakdoekjes en gooi deze na gebruik direct weg
  • Blijf thuis bij milde klachten (verkouden of verhoging)
  • Houd 1,5 meter afstand