MamaFit: speciaal trainingsprogramma met aandacht voor bekkenbodemspieren

MamaFit: speciaal trainingsprogramma met aandacht voor bekkenbodemspieren

Wil je na je bevalling weer zo snel mogelijk fit en sterk zijn? MamaFit helpt je bij het herstel van je lichaam na je zwangerschap en bevalling. Je wordt begeleid door twee deskundige coaches: een YVLO-opgeleide beweegdocente en een bekkenfysiotherapeute. Samen met hen werk je aan het opbouwen van je conditie en spierkracht, waarbij veel aandacht aan de bekkenbodemspieren wordt besteed. Met het MamaFit-programma versnel je het herstelproces van je lichaam en geest.

Snel weer in de running

Je kunt vanaf zes weken na de bevalling al starten met MamaFit, maar een paar weken later is ook prima. Dat is aan jou. We beginnen met een intakegesprek met de bekkenfysiotherapeut. We geven je informatie over de bekkenbodem en geven je uitleg over de inhoud van de trainingen. Eventuele klachten brengen we in kaart en indien nodig passen we het trainingsplan aan. De cursus is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek en bestaat uit:

  • cardiotraining
  • fitness
  • aerobics
  • spierversterkende oefeningen
  • ademhalingstechnieken
  • ontspanning

De trainingen vinden plaats in groepsverband, waarbij persoonlijke aandacht voor staat. Volg de lessen zo lang je wilt en nodig is, tot negen maanden na je bevalling.

Speciale aandacht voor jouw situatie

Zowel de zwangerschap als de bevalling kan je lichamelijke klachten opleveren. Mogelijke problemen zijn bijvoorbeeld verzakking, urineverlies, het niet goed kunnen ophouden van de ontlasting en/of windjes en bekkenpijn. Dit hoeft trouwens niet tijdens of vlak na de zwangerschap al te gebeuren; het kan ook pas jaren later optreden. Wél is in deze periode vaak de oorzaak te vinden van eventuele problemen. Juist na de bevalling is het dus belangrijk om de symptomen te (her)kennen en er iets aan te doen. Met gerichte training en begeleiding kun je problemen in de toekomst voorkomen. In samenspraak met de coaches kun je werken aan eventuele klachten. Daarbij is natuurlijk veel aandacht voor het bekkengebied, door gerichte training van de spieren in die regio. Pas wanneer je bekkenbodemspieren voldoende hersteld zijn – en je je lage rug en bekken goed kunt stabiliseren – kun je bijvoorbeeld je sport van voor je zwangerschap weer oppakken.

Als je na MamaFit door wilt blijven trainen, dan kun je kiezen uit diverse fitnessabonnementen, HIITT en personal training.

Locatie en lestijd

MCZ De Rokade
  • Maandag 20.00 - 21.00 uur
  • Donderdag 20.00 - 21.00 uur

Aanmelding en kosten

Het MamaFit-pakket bestaat uit een intake en tien trainingslessen en kost 139 euro (per pin te betalen).

Ben je een keer verhinderd? Meld je dan telefonisch even af. De tien lessen moeten in twaalf weken verbruikt worden: je mag dus twee lessen kosteloos inhalen.

Na de eerste tien lessen kun je tot negen maanden na de bevalling een vervolgpakket kopen:

  • 10 trainingen: 100 euro (te verbruiken in 12 weken)
  • 5 trainingen: voor 55 euro (te verbruiken in 6 weken)

Wil je onze nieuwsbrief ontvangen?