Veilig en verantwoord hardlopen met de MCZ-Loopwijzer.

Door MCZ Redactie

Veilig en verantwoord hardlopen met de MCZ-Loopwijzer.

Wil je beginnen met hardlopen of wil je je loopprestaties verbeteren? Jan Arend Vredeveld, onze sport performance manager en fysiektrainer in topsport, heeft de MCZ-Loopwijzer ontwikkeld. Hierin vind je trainingsschema's voor beginners en gevorderden.

Tips & tricks

  • Zorg voor goed schoeisel en geschikte kleding, laat je eventueel voorlichten bij een sport- of speciaalzaak.
  • Start op een vlakke, stabiele ondergrond.
  • Loop eerst op gevoel en focus je niet direct op bijvoorbeeld een hartslagmeter.
  • Zorg dat je voldoende gegeten hebt, maar niet te veel en er moet minimaal 1,5 uur verstreken zijn voordat je gaat lopen na een maaltijd.
  • Zorg dat je voldoende drinkt: vóór, (eventueel) tijdens en na de inspanning. Water is prima!
  • Mocht je lichamelijke klachten krijgen, neem iets meer rust tussen de trainingen of laat je informeren door een van onze beweegadviseurs of trainers.
Jan Arend Vredeveld
Jan Arend Vredeveld | Sport Performance Manager

Is het programma je niet geheel duidelijk? Ga niet trainen voordat je weet wat je moet doen en neem contact met ons op. We helpen je graag op weg!

Klik hier om de loopwijzer te bekijken en te downloaden.

Heb je nog vragen? Neem gerust contact met ons op, we helpen je graag!